تصویر ثابت

دنبال کردن مطالب از طریق فید RSS دنبال کردن مطالب از طریق تویتر

جستجو در زوج بلاگ


اطلاعات کاربری


عضو شويد


رمزتان را فراموش کرده اید؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

تقویم مناسبتی

ناباروری و رابطه آن با افسردگی

باروری فرآیندی است که عوامل مختلفی در بروز آن دخالت دارند. حتی حالات روحی زوجین هم می تواند در باروری آنان موثر باشد. یکی از مشکلات روانی که بر جسم اثر گذاشته و به طور کاملا واضح مانع باروری می شود استرس است که در این پست به آن می پردازیم:

اختلالات روانی و باروری

افسردگی به صورت بسیار قدرتمندی مانع از باروری می شود. البته فرقی ندارد مرد افسرده باشد یا زن! بروز افسردگی در هر یک از زوجین موجب ناباروری می شود. افسردگی و اختلالات روحی بسیاری از ابعاد زندگی و عملکرد جسم را مورد تاثیر قرار می دهد بدین صورت موجب می شود که در تولید جنین وقفه ایجاد شود. افسردگی به افزایش یا کاهش وزن می انجامد که این خود در قاعدگی بانوان موثر است. بنابراین می تواند در تخمک گذاری و باروری نیز موثر باشد. افسردگی موجب روی آوردن افراد به سیگار یا الکل نیز می شود که این علل ثانویه برای ناباروری است.

مردان نیز با بروز افسردگی دچار اختلالاتی می شوند که در باروری موثر است. برای نمونه، استرس موجب کاهش تستسترون مردان می شود که این در کیفیت و کمیت اسپرم ها تاثیر دارد.

اسپرم اهدایی و شرایط بارداری با آن

یکی از روش‌های کمک باروری برای زوجینی که با مشکل ناباروری مواجه شده‌اند و مرد فاقد اسپرم و توانایی بارور کردن همسرش است، روش اسپرم اهدایی (Sperm donation) نام دارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام رادینا سلامت، اسپرم اهدایی، روشی برای برطرف کردن مشکلات عاطفی و اجتماعی زوجین در آینده و نیز طبق قانون و شرع انجام خواهد شد.

در روش اسپرم اهدایی، مایع منی حاوی اسپرم زنده به زوجین نابارور اهدا می‌شود و فرایند بارداری طبق معمول انجام می‌گیرد؛ اما نوزاد از نظر بیولوژیکی شبیه به فرد اهداکننده می‌شود.

منبع : isna.ir

انتخاب زمان‌های مناسب برای نزدیکی جنسی

با دانستن حدود زمان تخمک‌گذاری و برنامه‌ریزی درست می‌توان در زمان‌هایی نزدیک به زمان تخمک‌گذاری عمل نزدیکی را انجام داد.

بهترین زمان شروع برای رابطۀ جنسی، معمولاً دو تا سه روز قبل از شروع تخمک‌گذاری تا روز محاسبه‌شدۀ تخمک‌گذاری است.

 بر اساس مطالعات انجام‌شده، میزان حاملگی زوج‌هایی که همزمان با تخمک‌گذاری رابطۀ جنسی داشته‌اند، بیشتر از زوج‌هایی است که بدون توجه به زمان تخمک‌گذاری برای بارداری تلاش می‌کنند.

برنامه‌ریزی درست برای نزدیکی جنسی در زمان تخمک‌گذاری می‌تواند شانس بارداری را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

آیا نزدیکی و دخول در بارداری مجاز است ؟

در یک بارداری معمول و کم خطر ، نزدیکی و دخول مشکلی ایجاد نمی کند.

سوالات معمولا به این صورت است که نزدیکی در بارداری به چه صورت باید باشد؟  آیا خطری برای جنین ایجاد میكند؟

 بطور كلی، باید بدانید در حاملگی های بدون مشكل و طبیعی، نزدیکی و دخول با تخلیه منی در واژن خطری ندارد. 

چون : 

جنین داخل کیسه آب قرار دارد که نقش محافظتی و ضربه گیر دارد .

زاویه بین واژن و رحم طوری است که با دخول در یک وضعیت عادی  ، ضربه ای به جنین وارد نمی شود .

دهانه ی رحم توسط یک پوشش ضخیم به نام  پلاگ موکوسی پوشانده شده است که از ورود میکروبهای واژن به داخل رحم جلوگیری می کند. دهانه ی رحم راه ارتباطی بین واژن و داخل رحم است.

 نزدیکی کردن در بارداری برای چه کسانی ممنوع است ؟ 

برخی از پزشکان ممکن است در برخی شرایط نزدیکی کردن را برای شما ممنوع یا محدود کنند. از جمله این شرایط ، می توانم به وضعیت های زیر اشاره کنم :

کوتاه بودن دهانه رحم (کم بودن طول سرویکس)

نشت مایع آمنیون

جفت سرراهی و پایین

سابقه سقطهای مکرر

خونریزی یا لکه بینی

استرس خود مادر یا پزشک

قصد بارداری با سرطان دهانه رحم؟!

زنان باردار مبتلا به سرطان رحم که تمایل به حفظ باروری دارند اگر در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند و بیماری آنها در مراحل اولیه تشخیص داده شود با دستور پزشک به مدت سه ماه باید دارویی را مصرف کنند که اگر سرطان به این دارو جواب داد، دیگر بیمار نیازی به خارج کردن رحم ندارد و می‌تواند بارداری را حفظ کند و پس از تولد نوزاد، اقدام به خارج کردن رحم کند.

دکتر فرح فرزانه درباره حفظ باروری در سرطان رحم بیان کرد: علم نازایی ثابت کرده است که حتی در صورت خارج کردن رحم اگر تخمدان‌ها سالم باشد، می‌توان بارداری را با استفاده از رحم اجاره‌ای یا جنین، تخمک و یا بافت تخمدان فریز شده حفظ کرد.این دانشیار گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر ازدواج زیر 16 باشد احتمال بروز سرطان دهانه رحم دو برابر می‌شود.

همچنین مصرف سیگار و قلیان این احتمال را تا 14 برابر افزایش می‌دهد. وی با توجه به علائم سرطان دهانه رحم، عنوان کرد: لکه بینی‌های بعد از رابطه جنسی، زخم‌های مقاوم دهانه رحم که بعد از شش ماه تا یک سال برطرف نشود و ترشحات مزمن واژینال از جمله علائم این بیماری است.

فرزانه، فلوشیپ آنکولوژی زنان، با تاکید براینکه سرطان دهانه رحم را می‌توان با انجام بررسی‌های لازم در مراحل اولیه تشخیص داد و کنترل کرد، اظهار کرد: بر این اساس به زنانی که هنوز یائسه نشده‌اند توصیه می‌شود در صورت مشاهده در هرگونه خونریزی غیر طبیعی و یا تغییر در عادات ماهیانه حتما به پزشک مراجعه کنند.

منبع : وب سایت آنا

صفحات زوج بلاگ

تعداد صفحات مطالب : 4


مناسبات و اعلان

توضیح تصویر

درباره زوج بلاگ


ازدواج وحدتی اجتماعی یا قراردادی قانونی بین مردم است که باعث بوجود آمدن خویشاوندی می‌شود.

آمار زوج بلاگ

آمار مطالب
کل مطالب : 94


آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 15
باردید دیروز : 602
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 4
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 5,061
بازدید سال : 51,326
بازدید کلی : 540,974
بازدید : 2965421

نظرسنجی

دوستان عزیز نظرات خودتونو درباره وبلاگ اعلام کنید ... با تشکر

کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS


Powered By
zojblog.ir

Translate : zojblog.ir

متن کوتاه زوج بلاگ

باهم خوب بودن به معنی موافقت همسر با همه‌چیز نیست. اکثر همسرانی که قبل از ازدواج به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند دارای نگرش، عقاید و طرز تفکرهای متفاوتی‌اند و حتی در برخی امور مهم زندگی دیدگاه مشترکی ندارند. همه زوج‌ها باید در پاره‌ای از زمینه‌ها با همسر اختلاف نظر داشته باشند و این امری طبیعی در زندگی زناشویی است. در یک ازدواج موفق، زن و شوهر به نظرات همسر خود احترام می‌گذارند. همچنین به یاد داشته باشید اختلافات خانوادگی و زناشویی ممکن است در هر ازدواج و زندگی مشترکی اتفاق افتد، مهم این است زن و شوهر چگونه با این اختلافات برخورد کنند.

سخنی از بهشت

زوج بلاگ

*****

لینکدونی

از ما حمایت کنید
به zojblog امتیاز دهید