تصویر ثابت

دنبال کردن مطالب از طریق فید RSS دنبال کردن مطالب از طریق تویتر

جستجو در زوج بلاگ


اطلاعات کاربری


عضو شويد


رمزتان را فراموش کرده اید؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

تقویم مناسبتی

زینک و اختلال نعوظ

اختلال نعوظ هنگامی مطرح می شود که آلت تناسلی مردان در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن در طول سکس دچار مشکل است. زینک بدن مرد را قادر به تولید تستوسترون میکند. به همین دلیل؛ میزان زینک ممکن است بر اختلال نعوظ اثر بگذارد. با وجود اهمیت آن ؛بسیاری از بزرگسالان زینک کافی را دریافت نمی کنند.
نقش مکمل های زینک در عین حال به عنوان یک درمان بالقوه برای اختلال نعوظ در افراد دچار بیماری درازمدت تایید شده است.

نقش زینک در باروری مردان

زینک(روی) به عنوان ماده مغذی برای تقویت باروری مردان تلقی شده و کمبود آن با تستوسترون پایین ؛تعداد پایین اسپرم و تحرک کم آن ؛ارتباط دارد. از جمله ویتامین  های موثر در بهبود وضیعت باروری مردان و باروری زنان  زینک است.
اسپرم در هر تخلیه حاوی ۵ میلی گرم روی است؛ بنابراین حفظ  سطوح روی در مردان بسیار مهم است . مطالعات نشان داده است که روی در رشد بیضه ؛بلوغ اسپرم و تستوسترون دخالت دارد.

کمبود روی در مردان می تواند تا حد زیادی بر تعداد اسپرم تاثیر بگذارد ؛زیرا روی در غلظت بالای اسپرم یافت می شود به همین منظور روی در باروری مردان نیز تاثیر دارد.
روی در تقویت دم اسپرم هم موثر است . از آنجایی که بدن نمیتواند منابع روی را ذخیره سازی کند ؛ بنابراین ما باید به طور مداوم تمام منابع غذایی حاوی زینک را مصرف کنیم.

زینک به تولید هورمون های جنسی کلیدی مثل تستوسترون و پرولاکتین کمک می کند . زینک همچنین امکان ایجاد اجزاء اصلی مایع پروستاتیک را امکان پذیر می سازد.

ناباروری و رابطه آن با افسردگی

باروری فرآیندی است که عوامل مختلفی در بروز آن دخالت دارند. حتی حالات روحی زوجین هم می تواند در باروری آنان موثر باشد. یکی از مشکلات روانی که بر جسم اثر گذاشته و به طور کاملا واضح مانع باروری می شود استرس است که در این پست به آن می پردازیم:

اختلالات روانی و باروری

افسردگی به صورت بسیار قدرتمندی مانع از باروری می شود. البته فرقی ندارد مرد افسرده باشد یا زن! بروز افسردگی در هر یک از زوجین موجب ناباروری می شود. افسردگی و اختلالات روحی بسیاری از ابعاد زندگی و عملکرد جسم را مورد تاثیر قرار می دهد بدین صورت موجب می شود که در تولید جنین وقفه ایجاد شود. افسردگی به افزایش یا کاهش وزن می انجامد که این خود در قاعدگی بانوان موثر است. بنابراین می تواند در تخمک گذاری و باروری نیز موثر باشد. افسردگی موجب روی آوردن افراد به سیگار یا الکل نیز می شود که این علل ثانویه برای ناباروری است.

مردان نیز با بروز افسردگی دچار اختلالاتی می شوند که در باروری موثر است. برای نمونه، استرس موجب کاهش تستسترون مردان می شود که این در کیفیت و کمیت اسپرم ها تاثیر دارد.

حکم شرعی استفاده از اسپرم اهدایی

در مورد استفاده از اسپرم اهدایی بین علما اختلاف نظر وجود دارد. برخی از مراجع تقلید استفاده از اسپرم اهدایی مرد غریبه را جهت باروری جایز دانسته و بیشتر مراجع آن را جایز نمی‌دانند. به عنوان مثال، طبق استفتائات آیت‌الله خامنه‌ای درصورت عدم وقوع مقدمات حرام مانند نگاه و لمس و… می‌توان اسپرم مرد غریبه را برای لقاح با تخمک زن استفاده کرد؛ با این‌ حال، بدیهی است که همسر زن، پدر نوزاد نخواهد بود.

با این‌ حال، برخی از مراجع تقلید استفاده از اسپرم اهدایی مرد غریبه را جهت باروری جایز دانسته و بیشتر مراجع آن را جایز نمی‌دانند؛ به همین دلیل، رجوع به فتوای مرجع تقلید در چنین مواردی ضروری می‌باشد.

همچنین در مورد نوزاد حاصل از روش اسپرم اهدایی، باید دانست که اگر فرزند حاصل از لقاح تخمک با اسپرم اهدایی مرد غریبه، دختر باشد، به همسر مادر خود محرم است. لازم به ذکر می‌باشد که پدر شرعی فرزند، تمامی وظایف پدری از قبیل مخارج، نگهداری، تربیت، مراقبت و محبت به کودک را بر عهده دارد و نباید در انجام این وظایف کوتاهی کند.

شرایط اهدا کننده گان اسپرم

اهداکنندگان اسپرم می‌توانند هم جزو مردان متأهل و هم مردان مجرد _در  بازه سنی بین ۱۸ تا ۳۹ سال_ باشند و قبل از اهدا، مراحل غربالگری از نظر شرایط ژنتیکی و پزشکی را گذرانده باشند؛ از جمله:

  •  به همراه داشتن تاریخچه کامل خانوادگی و پزشکی
  •  ارزیابی کیفیت مایع منی
  • انجام آزمایش آنالیز اسپرم یا اسپرموگرام جهت بررسی کمیت، کیفیت و تحرک اسپرم
  •  انجام آزمایش تعیین گروه خونی، تعیین عفونت جنسی و نیز آزمایش هپاتیت B  و C
  •  انجام آزمایش‌های ژنتیکی و معاینات بهداشت روانی
  •  انجام آزمایش بیماری‌های مسری از جمله ایدز، سوزاک و سفلیس
  •  تأیید سلامت کامل فرد اهداکننده توسط مرکز باروری و پزشک متخصص
  •  بررسی بیماری‌های وراثتی نظیر آنمی، هموفیلی، تالاسمی
  •  عدم سابقه مصرف مواد مخدر و الکل

صفحات زوج بلاگ

تعداد صفحات مطالب : 3


مناسبات و اعلان

توضیح تصویر

درباره زوج بلاگ


ازدواج وحدتی اجتماعی یا قراردادی قانونی بین مردم است که باعث بوجود آمدن خویشاوندی می‌شود.

آمار زوج بلاگ

آمار مطالب
کل مطالب : 94


آمار کاربران
افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 42
باردید دیروز : 602
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 4
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 5,088
بازدید سال : 51,353
بازدید کلی : 541,001
بازدید : 2965421

نظرسنجی

دوستان عزیز نظرات خودتونو درباره وبلاگ اعلام کنید ... با تشکر

کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS


Powered By
zojblog.ir

Translate : zojblog.ir

متن کوتاه زوج بلاگ

باهم خوب بودن به معنی موافقت همسر با همه‌چیز نیست. اکثر همسرانی که قبل از ازدواج به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند دارای نگرش، عقاید و طرز تفکرهای متفاوتی‌اند و حتی در برخی امور مهم زندگی دیدگاه مشترکی ندارند. همه زوج‌ها باید در پاره‌ای از زمینه‌ها با همسر اختلاف نظر داشته باشند و این امری طبیعی در زندگی زناشویی است. در یک ازدواج موفق، زن و شوهر به نظرات همسر خود احترام می‌گذارند. همچنین به یاد داشته باشید اختلافات خانوادگی و زناشویی ممکن است در هر ازدواج و زندگی مشترکی اتفاق افتد، مهم این است زن و شوهر چگونه با این اختلافات برخورد کنند.

سخنی از بهشت

زوج بلاگ

*****

لینکدونی

از ما حمایت کنید
به zojblog امتیاز دهید