تصویر ثابت

دنبال کردن مطالب از طریق فید RSS دنبال کردن مطالب از طریق تویتر

جستجو در زوج بلاگ


اطلاعات کاربری


عضو شويد


رمزتان را فراموش کرده اید؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

تقویم مناسبتی

معيار هاي اندازه گيري براي تعيين سلامت و سن دقيق جنين توسط سونوگرافي

 

  • BPD يعني قطر بين دو استخوان گيجگاهي جمجمه جنين
  • HC يعني محيط دور سر جنين
  • AC يعني محيط دور شکم جنين
  • FL يعني طول استخوان ران جنين
  • CRL يعني قد نشسته جنين - CRL قابل قبول براي اندازه‌گيري NT در ايران 81- 39 ميلي‌متر است.

NT يعني اندازه چين پشت گردن جنين که براي تست هاي سلامت جنين حائز اهميت است وبايد دقيق باشد. مقدارنرمالNT با CRL حدود39 ميلي‌متر،2/1 ميليمتر وبا CRL حدود81 ميلي‌متر،1/2 ميليمترست.

همه اين اندازه گيري ها براي تعيين سن دقيق جنين و تعيين ريسک (احتمال) بيماري ها بکار مي روند وبايد توسط يک سونوگرافي دقيق اعلام شوند.

 

قرص دزوسپتیو (Desoceptive)

با پیشرفت علم پزشکی روش های جلوگیری از بارداری نیز متنوع شده اند یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین راه های پیشگیری قرص های ضد بارداری است که در دو نوع معمولی و اورژانسی در داروخانه ها عرضه میشوند.

 

قرص دزوسپتیو (Desoceptive)نام تجاری قرص مارولین است و از دسته قرص های ضد بارداری معمولی است که از ترکیب دو ماده “دزوژسترل” و “اتینیل استرادیول” تشکیل میشود.

مکانیسم اثر

داروی هورمونی زنانه ترکیبی از دزوژوسترول و اتینیل استرادیول ( اتینیل استرادیول۳۰ میکروگرم یک نسخه مصنوعی هورمون استروژن و دزوژسترل “نسل سوم” شکل مصنوعی پروژسترون 150 میکروگرم می باشد) است که به عنوان یک قرص ضدبارداری مونوفازیک در دسترس عموم بوده و با سرکوب ترشح هورمون‌های گونادوتروپین (LH و FSH) تخمک‌گذاری رحم را مهار کرده و با تغییر غلظت مخاط واژن، از بارداری جلوگیری می‌کند.

سیپروترون کامپاند (Cyproterone Compound)

سیپروترون کامپاند (Cyproterone Compound) علاوه بر درمان آکنه و پرمویی برای پیشگیری از بارداری هم مصرف می‌شود. سردرد و تهوع از عوارض دارو است. 
 
سیپروترون کامپاند (Cyproterone Compound)
این دارو در درمان‌ آكنه‌ مقاوم‌ به‌ آنتی بیوتیک‌ها در زنان‌ و یا زنانی كه‌ در ضمن‌ درمان‌ آكنه‌ تمایل‌ به‌ استفاده‌ از قرص ضد بارداری خوراكی دارند و همچنین‌ در درمان‌ پرمویی وابسته‌ به‌ آندروژن‌ در خانم‌ها به كار می‌رود. توجه داشته باشید که این دارو از تولید اسپرم می‌کاهد و مردها را عقیم می‌کند که بعد از ترک دارو معمولا بخودی خود برطرف می‌شود.

قرص روکین (Rokin)

قرص روکین (Rokin) نوعی قرص ضد بارداری است که ترکیبی از هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌باشد. تهوع، سردرد و خونریزی غیرطبیعی برخی از عوارض آن است. این دارو با پیشگیری از آزادسازی تخمک در طول دوره قاعدگی از حاملگی جلوگیری می‌کند.

 

قرص روکین در درمان عوارض قبل از قاعدگی نظیر درد قبل از قاعدگی، تغییرات اشتها و اضطراب موثرتر از قرص‌های جلوگیری از بارداری دیگر عمل می‌کند. لازم به ذکر است که این دارو باعث افزایش وزن نمی‌شود و همچنین نفح و ورم، در مصرف روکین بر خلاف سایر قرص‌های ضدبارداری اتفاق نمی‌افتد.

عوارض قرص روکین شامل حالت تهوع، استفراغ، سردرد، نفخ، حساس شدن نوک پستان، ورم مچ پا، تغییر وزن، بی نظمی در دوره‌های عادت ماهیانه، افزایش فشار خون، تغییرات غیر طبیعی در خونریزی واژن، بالابودن سطح پتاسیم خون (ضعف ماهیچه، کاهش ضربان قلب)، تنگی نفس ناگهانی، درد قفسه سینه، عرق کردن غیر طبیعی، سرگیجه، سرفه خونی، بی حس شدن دست و پا، ضعف بدن، تغییر دید ناگهانی و لکنت زبان می‌باشد.

قرص لاینسترنول (Lynestrenol)

قرص لاینسترنول (Lynestrenol) به منظور جلوگیری از بارداری در زمان شیردهی مصرف می‌شود. سردرد یا تاری دید از عوارض قرص لاینسترنول می‌باشد.
این قرص‌ها باید هر روز در ساعت معینی خورده شود و تجویز آن توسط كاركنان بهداشتی تعلیم دیده انجام می‌شود. توجه داشته باشید که این قرص‌ها تنها زمانی عملکرد مطلوب دارند که تغذیه انحصاری با شیر مادر باشد.

در صورت استفاده مادر از شیر خشک یا مایعات دیگر، این قرص اثربخشی مطلوب نخواهد داشت و احتمال بارداری مجدد وجود خواهد داشت.

صفحات زوج بلاگ

تعداد صفحات مطالب : 2


مناسبات و اعلان

توضیح تصویر

درباره زوج بلاگ


ازدواج وحدتی اجتماعی یا قراردادی قانونی بین مردم است که باعث بوجود آمدن خویشاوندی می‌شود.

آمار زوج بلاگ

آمار مطالب
کل مطالب : 94


آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 114
باردید دیروز : 122
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 2
بازدید هفته : 386
بازدید ماه : 1,899
بازدید سال : 48,164
بازدید کلی : 537,812
بازدید : 2965421

نظرسنجی

دوستان عزیز نظرات خودتونو درباره وبلاگ اعلام کنید ... با تشکر

کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS


Powered By
zojblog.ir

Translate : zojblog.ir

متن کوتاه زوج بلاگ

باهم خوب بودن به معنی موافقت همسر با همه‌چیز نیست. اکثر همسرانی که قبل از ازدواج به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند دارای نگرش، عقاید و طرز تفکرهای متفاوتی‌اند و حتی در برخی امور مهم زندگی دیدگاه مشترکی ندارند. همه زوج‌ها باید در پاره‌ای از زمینه‌ها با همسر اختلاف نظر داشته باشند و این امری طبیعی در زندگی زناشویی است. در یک ازدواج موفق، زن و شوهر به نظرات همسر خود احترام می‌گذارند. همچنین به یاد داشته باشید اختلافات خانوادگی و زناشویی ممکن است در هر ازدواج و زندگی مشترکی اتفاق افتد، مهم این است زن و شوهر چگونه با این اختلافات برخورد کنند.

سخنی از بهشت

زوج بلاگ

*****

لینکدونی

از ما حمایت کنید
به zojblog امتیاز دهید