تبلیغات
مرجع دانستنی های ازدواج و زناشویی - تغذیه در دوران بارداری
مرجع دانستنی های ازدواج و زناشویی
ازدواج وحدتی اجتماعی یا قراردادی قانونی بین مردم است که باعث بوجود آمدن خویشاوندی می‌شود.
صفحه ی نخست       پست الکترونیک          صندوق پیام              ATOM            زوج بلاگ
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : RRB 1985
گردآوری مطالب
نظرسنجی
آیا مایل هستید عضو کانال تلگرام ما شوید ؟ zojblog_group@




گروه نان و غلات:
•    ازگروه نان و غلات به طور متوسط 7 تا 11 سهم در روز استفاده کنید.
•    روزانه حداقل 7 سهم از این گروه كه شامل 210 گرم نان یا 490 گرم برنج پخته است برای تامین انرژی مورد نیاز خانم باردار ضروری است و بسته به میزان فعالیت بدنی و حجم كار خانم باردار باید تا 11 سهم افزایش یابد. 490 گرم برنج پخته تقریبا” معادل 35 قاشق غذاخوری پر می باشد.
•    ترجیحا” از نانهای سبوس دار مانند سنگک وبربری بجای نانهای سفید استفاده کنید.
•     بهتر است برنج را به همراه حبوبات مصرف کنید.بطور كلی مخلوط غلات و حبوبات مانند عدس پلو، لوبیا پلو، عدسی با نان و خوراك لوبیا با نان، پروتئین مناسبی را برای خانم باردار تامین می كند.

درگروه میوه ها و سبزی ها:
•    از میـــوه های متنوع بطور متوسط 4-3 سهم در روز استفاده کنید.
•    بـجای نوشابه های گازدار از نوشیدنی های سالم مثل آب، دوغ كم نمك و آب  میوه های تازه و طبیعی و انواع شربت های خانگی مثل شربت آب لیمو، به لیمو و آلبالو استفاده کنید
•    از انواع میوه های تازه كه در محل موجود است و میوه های خشك مانند كشمش، خرما، توت خشك، انجیر خشك، برگه هلو، زردآلو یا آلوی خشك می توانند بعنوان میان وعده استفاده کنید.
•    از آنجائی كه خود میوه محتوی فیبر بیشتری نسبت به آب میوه می باشد در صورت ابتلا به یبوست ترجیحا“ بجای آب میوه،‌خود میوه ها را میل کنید.
•    هر روز از سبزی های تازه به میزان 5-4 سهم استفاده کنید.
•    سبزی هایی كه به شكل خام خورده می شوند باید قبل از مصرف بدقت شسته و ضد عفونی شوند. از قرار دادن سبزی در معرض هوا یا نور خورشید، پختن به مدت طولانی بخصوص در ظروف در باز و همراه آب زیاد و دور ریختن آب آن كه سبب از بین رفتن ویتامین های موجود در سبزی ها می شود باید خودداری گردد.
•    سیب زمینی را به صورت آب پز یا تنوری تهیه کنید و حتی المقدور از مصرف آن به شكل سرخ كرده پرهیز کنید.همچنین برای استفاده بیشتر از خواص تغذیه ای سیب زمینی بهتر است آنرا بخوبی شسته و با پوست طبخ نمایید.
•    از سبزی های دارای برگ سبز تیره (مانند جعفری) بعنوان منابع خوب آهن و ویتامین A و از مركبات به عنوان منابع خوب ویتامین C استفاده کنید.

درگروه لبنیات :
•    از  شیر و لبنیات در دوران بارداری حدود  4-3 سهم در روز میل كنید.
•    شیر را می توان به اشكال ساده و یا داخل فرنی و یا شیر برنج بعنوان میان وعده استفاده نمود.
•    كشك یك منبع غنی از پروتئین، كلسیم و فسفر است. در مناطقی كه كشك در دسترس  است توصیه شود همراه با غذاهایی مانند آش و بادمجان استفاده شود.
•    حتما“ از كشك پاستوریزه استفاده کنید و قبل از مصرف حداقل 5 تا 10 دقیقه آنرا بجوشانید.در صورت فقدان دسترسی به کشک پاستوریزه ؛با اضافه کردن کمی آب به کشکهای خشک و رقیق کردن آن را حرارت داده و قبل از مصرف بجوشانید.
•    اگر مصرف شیر سبب ایجاد نفخ و مشكل گوارشی می شود تــــوصیه شود معادل آن از ماست یا پنیر استفاده کنید.





نوع مطلب : بارداری و مراقبت های بارداری، 
برچسب ها : تغذیه در دوران بارداری،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 22 فروردین 1393
شنبه 18 شهریور 1396 11:36 ق.ظ
I just like the helpful info you supply in your articles.
I'll bookmark your weblog and test once more right here
frequently. I am moderately certain I'll be informed many new stuff right here!
Best of luck for the next!
سه شنبه 14 شهریور 1396 08:32 ق.ظ
Great weblog right here! Additionally your web site rather a lot up fast!
What host are you using? Can I am getting your associate hyperlink in your host?
I desire my site loaded up as quickly as yours lol
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بروز رسانی :
تبلیغات

به کانال تلگرام دانستنی های زناشویی زوج بلاگ بپیوندید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز